lördag 1 maj 2010

Varför målar man alltid ett svenska utseende på stämplarna ?

På Oscarstäffen förra lördagden så pratade jag med Hanna från Hannas pysselstuga en del. Hon frågade d mig varför man alltid målade svenska tjejer på stämplarna?
Ja vad svara man på det. Hon hade dessutom målat en Tilda som utländsk så snyggt.
Så när jag kom hem så var jag ju bara tvungen att prova.
Ville samtidigt göra ett lite annorlunda kort vikning så det fick bli detta.
Alla papper utom cardstocket kommer från den nya serien med Maja design. Helt underbar!
Har alltid älskat hennes papper.
Men nu när hon gör både fram och baksida så kan det vara svårt att bestämma vilken sida man ska använda sig av eftersom dom båda är lika fina. phu...

Fram sidan av kortet när det är ihop knutet med rosett och allt.

Dekorationen som består av både små och stora blommor.
Pins samt en charm som det står made whit love på.


Å till sist den lilla utländska Tilda då.
Hon blev verkligen söt som mörkhyad och passsade bra mot dom vackra papprena.
Så för min del kommer det säkert dyka upp fler mörkhyade stämpelmotiv.
För dig som bor i Västervik gå inpå Hannas pysselstuga så finns kortet där att beskåda live.
Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig första MAJ.
Här på Öland skiner solen mestadel och den vill vi se mer av nu fram över samt lite mer värme.
Kram och tack för att just du tittade in.
Kram Louise















1 kommentar:

Unknown sa...

Hlet ljuvligt ljuvligt kort... och jag älskar din färgläggning av stämpeln!! Så läckert... :D

Kraaaaaam