torsdag 8 juli 2010

Besök hos Hannas Pyssel stuga

Vilken underbar dag vi hade i går hos Hanna i Västervik i hennes affär: Hannas Pysselstuga.
Jag hade en leverans till Hanna och tog med mig dottern och en gamma go vän Ina.
När vi väl kom fram så mötte vi Eva och hennes dotter.
Sen hade vi en hel dag ihop allihop och det var så trevlig men fruktans värt varmt..................
Ja vad gör man först av allt jo man gör som Ina man shoppar runt och tittar på allt som finns.
Å jag kan lova er att Hanna har massa med roliga saker man kan köpa.
Finns så mycket roligt att titta på. MUMS säger jag bara.
När vi väl hade shoppat lite eller ja mycket då så var vi inne i Hanns pyssel rum hon har som man kan få sitta och pyssla i. Kontakta Hanna om detta så får ni veta mer.
Även här finns massor med saker man kan prova på och perfekt i fall man är osäker på något man ska köpa.
Här ser vi Eva och hennes dotter. Eva är en otroligt duktig scrappare.
Har ni inte varit inne i hennes blogg bara måste ni gå dit på en gång.

Å här är jag både trött och VARM. Jag hatar att vara med på bild men men ibland får man bjuda lite på sig hi hi hi.

Här sitter vi i Hanns pyssel rum och koncentrationen är hög kan jag lova.
Stoppa in så många kärringar ni vill i ett rum och sen ge dom scrapp saker jag lovar att efter en stund är det så gott som knäppt tyst för man är så uppe i det man gör.
Det roliga är också att man verkligen kan scrappa tillsammans i alla olika åldrar.


När det var dags för mat hämtade vi nere på stan. Sen byggde vi ett bord av lastpallar och vi hade verkligen mysigt det kan jag lova er.

På bilden nedan ser vi Hanna i full diskussion med en kund. Ja här gäller det att vara på hugget det kan jag lova er. för det var väldigt mycket folk som handlade under dagen när vi var där.

En del av alla Hannas finna stämplar.
Man blir helt sjuk när man ser allt fint man kan köpa inom detta område.


Här har vi en del av alla Hannas helt underbara blommor.
Jag bara älskar dom. Så fina och användbara.
Kan varmt rekommendera dessa blommor.

Ett stort tack till Eva med dotter, Ina och Hanna.
Hoppas vi kan göra om det någon gång.
Men vi syns ju på scrapp träffen till hösten.
Sist men inte minst så ska jag berätta att fotografen på alla dessa bilder är min dotter.
Ett stort tack gumman för att du ville ta dessa bilder åt mig.
Många Kramar från mig till er.
Louise
Ha nu en fortsatt trevlig sommar.








2 kommentarer:

Melle sa...

Vad skojigt. Tror jag var där o shoppade just när ni skulle iväg o köpa pizza :) ända från Finland...

Eva J sa...

Hejsan vännen,
underbara kort hihi... alla var så snygga. Tusen tack för en trevlig dag och det måste vi ju göra om. Hälsa Emilia med många kramar från mig och Hanna.
Kram kram