fredag 11 november 2011

Jul kort i brunt


I dag tänkte jag blogga detta bruna jul kort.
Känns som man egentligen inte behöver några julstämplar just nu.
Finns så många vackra vintages bilder.
Bara älskar dom.
Papprena kommer från Maja Design.
Har rivit och chalkat kanterna så den bruna färgen ska komma fram mer.


När bild på dekorationen. Ganska enkel med ett spänne eller vad det nu kallas för.
Tre rosor på olika ställen.
Är inte alltid man behöver ha massor med dekorationer för att det ska bli snyggt.
Är kul att blanda lite när man gör kort.
I själva spetesen som ligger bakom har jag trätt ett brunt band.


Å till slut då insidan av kortet.
Som ni vet vid det här laget så tycker jag om att även dekorera insidan på alla kort.
Den vita lappen är utstansat med en spellbinders.
Texten som det står god jul på kommer också från Maja pappret.

I morgon blir en rolig dag.
Först åker jag och dottern till Läckerby och är med på scrapträffen som vi till slut fick plats på.
Sen på kvällen lämnar vi träffen tidigare för att träffa våra underbara vänner.
Ska bli så kul att träffa dom. Å även dom har ett barn med diabetes.
Är väldigt skönt att ha en sån familj att umgås med.
För dom vet ju verkligen vad man pratar om när det gäller den sjukdommen.


Tack för alla goa kommentarer ni lämnar efter er.
Jag blir så glad, stolt och lycklig.
Försöker hinna med lite blogg rundor då och då.
Å jag lovar er även om jag inte lämnar en kommentarar så brukar jag göra små snabb besök hos er.

Nu Önskar jag er alla en trevlig helg.

Många Kramar
Louise


10 kommentarer:

onkis sa...

Det va ett riktigt vackert julkort!
Detta gillade jag.
Kram!

Marita Johansson sa...

Åhhh ett sånt vackert julkort
Trevlig helg

Ann-Charlotte's blogg sa...

Wow vilket ljuvligt julkort, håller med om att det finns många underbara vintage bilder att ta till, här har du fått en vacker helhet, älskar metall spännet.
Måste gratulera dig till DT uppdraget hos Hobbyhärvan GRATTIS!
Blir så glad för din skull :-))
Många Kramar

Susy sa...

Underbart vackert vintage julkort!

KRAM SUSY

Chris_P sa...

Superfint julkort!! Verkligen stämningsfullt!

Linda Muhr sa...

hej hej!

tack för igår!

Kram Linda

Lilla Pyssel Inger sa...

Mycket vackert Julkort i underbara härliga färger:) Gillar vintage motivet mycket är själv mycket svag för sådant:)

Hoppas att din söndag och veckan som kommer blir mycket bra för dig:) Ha det bäst :)

Kramar från lilla vännen Inger ♥:)

Anneli sa...

Åhhh ett sånt vackert julkort, snyggt med metalcharmsen på sidan.
Vilken dag det var igår så roligt,nu ser jag fram imot näsat pysselträff

Kram Anneli

Unknown sa...

Vilket julkort,
så snyggt,
gillar massor.
Kram Elin

Lene sa...

Detta kort är så vackert!
ska kolla in det i nya inlägget!
Ha en skön dag min vän!
kram lene