tisdag 13 december 2011

Bilder från julen här hemma


Tänk att det snart är bara en vecka kvar till själva julaftonen.
Man märker på barnen att dom blir mer och mer förväntans full inför julaftonen.
I dag har jag äntligen börjat julpynta här hemma.
Här på bilden är några av alla mina små och stora tomtar som ska fram på sina platser.
En del får samma plats som alltid och vissa får flytta runt varje jul.


Ett av borden  med tomtar hemma hos oss.
Tomtarna med hög luva är också ljus lycktor.


Sidbordet och ett av fönstrena inne i salen har nu fått bli julfint.


Dom här härliga julklockorna hittade jag på Växer för många år sen och jag tycker dom är så vackra där dom hänger i mellan lilla och stora salen.


Här är några av mina favorit tomtar som ligger mig extra varmt om hjärtat.
Dom har nämligen varit med mig sen jag var liten.
Är jätte glad att dom håller fortfarande.


Även dessa två är från min barndom.



Sist men inte minst så får ni en bild på våran advents kyrka.
Känns skönt att det nästan är helt klart nu.
Har lite julklappar kvar men nu börjar jag ändå känna mig lugn inför julen.
gick ju bort nästan en hel vecka när jag ramlade ner för trappen här hemma.

Jag önskar er alla redan nu en helt underbar jul och gott nytt år.
Vet inte om jag hinner blogga så mycket innan jul
Men lovar vara tillbaka nästa år.
Oj vad det låter långt borta.

Var rädda om er nu och ha det så bra.

Många Kramar
Louise

3 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Hej svejs

Vad mysigt med alla tomtar jag gillar också det jättemycket .......

Jag såg ett tomtepar hos dig som jag också har , ett par som någon i dessa trakter har gjort ...........nu blev jag så sugen så nu skall mina upp idag också...............

Kram på dig o din familj

//anneli

Mia sa...

Ojj, det var ingen dårlig tomtesamling ....
Det är ju så himla mysigt när man får ta fram allt julpynt, den bästa högtiden tycker iallafall jag.
Ha en härlig dag bland tomtarna.
Mia

Karin sa...

Tack för dina fina ord hos mig! jag blir så glad.
Så många tomtar du har, visst är det nostalgi när man har några kvar sen sin egen barndom. Jag har också ett par kvar sen jag var liten och det är mysigt att ta fram dom till jul.
Önskar dig en riktigt God Jul & Gott Nytt År!
Kram Karin