lördag 24 november 2012

Adventskalendrar till December


 
Tänk att just i dag är det 1 månad kvar till julaftonen och tomten kommer.
Till detta blogg inlägg har jag gjort två adventskalendrar.
Den första är gjord av papper från Maja Design papper.
En jul kollektion som kommit för några år sen.
Den kollektione föll mig väldigt väl i smaken.
Här ser ni ena sidan av kalendern.
Har valt att inte dekorera så mycket för papper är så vackert så jag vill inte förstöra det.
 
 
En annan sida av kalender. Allt gå i samma färger.
Tycker det är snyggt när man kan jobba med en färgskala.
I kanten under tomten har jag först lagt lite glitter snö.
Över den har jag sen använt mig av puff snö och det blev jätte fint.
 

Den bruna kalendern översida ser ut så här.
Visst är tomten i sig väldigt vacker.
Granen är en dies från Magnolia.


Här kommer min andra adventskalender och går i det röda och gröna hållet.
Även här har jag använt mig av Majas papper. Dessa papper är från hennes senaste jul kollektion.
Har även här valt att gå på samma färger så det blir enhetligt.


 Kalenderns topp ser ut så här på denna kalender.
Väldigt enkelt dekorerat även här.


Började med att Embossa stämpeln i guld.
Där efter lag jag på crakel paint som spricker lite.
Blev väldigt effekt fullt och läckert.
Guld tonen i från stämpeln kom fram jätte fint när jag la på detta.


En enkel ros med lite kvistar runt om.
Samt lite guld som glittra på.

 
Ena sidan av kalendern.
Julstjärna med liten rosknopp i mitten.
Diesen är från Magnolia.
 


En annan sida av kalendern.
Väldigt enkelt.
 
Skulle vara väldigt roligt om just DU ville skriva vilken adventskalender DU skulle välja av dessa två.
Är roligt att se vad ni tycker.
 
En vecka kvar nu sen får man börja öppna dom små lådorna och se vad som finns inuti dom.
Kan ni hålla er om ni skulle få en sån här med scrapsaker i?
Hua vad svårt det skulle vara tycker jag.
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
 
Nu önskar jag en jätte trevlig dag och var rädda om er.
 
Många Kramar
Louise

8 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Går inte att välja då båda är lika fina


Kraaaaaam

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Ja, de är lika fina men....tror den andra är lite, lite mer i min smak.

Ha en fin söndag!
Kram
Carin

Mahlin78 sa...

Oj så himla snygga båda två är!

Hade nog haft lite svårt att hålla mig från att kolla ;-) Kram

Annelie sa...

Jösses så svårt det var...jag gillar ju båda, jättefina bägge 2...men ok jag väljer den röd-gröna!
Lyckos den som får öppna dess lådor :)
Kram Annelie

Susanne sa...

Hej Louise
Så flitig du är....och så underbart fina båda två! Om jag väljer en så får det bli den med maja. Jag älskar dessa papper och tomtar :) Jag har knappt påbörjat min kalender men hoppas att jag hinner....Ha en fin dag! Kramizar Susanne

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej vännen!
Vilka otroligt fina kalendrar, tänk att få vara med och öppna dessa :-)om jag fick välja skulle jag nog välja den första nej den andra hmmmm vad svårt....spelar liksom ingen roll.
Ha en riktigt mysig vecka till advent!
Kramar Ann-Charlotte

Katja/MezzaNotte sa...

Jisses, de är ju lika fina båda två, men om jag måste så ske det vara den första, trots jul så är jag inte så förljudit i rött. Men lyckosam dem som får dessa, jag skulle inte kunna hålla fingrarna i styr! Ha en fin andra advent! Kram Katja

Susanne sa...

Jag fick ju den andra kalendern och den är så underbart fin, finare än på bilden...Och sen alla grymma och användbara dekorationer som låg i lådorna... Tack snälla goa och rara som gav mig allt detta!!!! Jag fuskade inte med öppnandet :) Kramizar Susanne