söndag 4 maj 2014

Kort i Rosa och vitt.

 
I dag är det inte jag som gjort kortet som jag bloggar om utan min dotter Emilia 13 år.
Hon har fått visa något/några kort här innan med.
I helgen var hon och jag på scrapträff i Västervik och då hade hon gjort detta kort.
Hon har bara jobbar med cardstock inget mönster papper.
Rosa och vitt.
Stommen har hon stansat ut med en punsch från Martha Stewart som heter Flourish Lace.
Där efter har hon använt sig av Spellbinders som heter Timeless Rectangle.
I högra hörnet dekorerade hon med rosor som hon la lite glitter på.
I den ena rosen satte hon faste en charm som är en fjäril.



Stämpel motivet kommer från Wee stamps och heter Rowan Fairy.
Emilia har färglagt henne med copic pennorna.
 

 
 
Överst i västra hörnet hjälpte jag till med att knyta en dubbel rosett.
Du hittar följande material hos Moas Pyssel:
Cardstock - i Butiken
Stan
 
Nu kommer jag ta ett uppehåll över sommaren med att blogga hos Moas Pyssel.
Kanske göra jag något lite inhopp vem vet.
Annars kommer jag tillbaka i höst när allt lugnat ner sig lite och tiden för scappande finns igen.
Under dessa söndagar kommer ni i stället få möta min DT kollega och nära vän Pia Puma.
Jag lova er ni kommer inte bli besvikna på vad hon kommer visa er.
Hon är otroligt duktig och kreativ.
 
 
 
Jag önskar er nu alla en helt underbar sommar
med sol, bad och god mat mm.
 
Kram Louise och Emilia
 
 
 
 


1 kommentar:

Ulla sa...

Så sött kort i härliga färger.
Kram Ulla