måndag 5 oktober 2015

Häftiga textilpennor för kläder.

 Nu har jag testat en ny rolig sak från Creativ Company.
Det är pennor som man kan göra olika mönster, skriva texter med på kläder.
Det är de textilpennorna ni ser på bilden.
Artikelnummer: 25098

6 mixade Textiltusch i kraftiga neonfärger som även täcker på mörka tyger.
Tål tvätt vid 30 grader efter strykfixering 
3 mm spets.

Jag började med att titta på mina dies om jag hade någon som kunde passa.
Fann denna med hjärtan runt om.


Fram med dotterns jeans och sen satte jag i gång.
Gjorde även lite prickar i ett annat mönster.

Lite närmare bild bara på byxbenet som jag målat på.
På nästa två bilder har jag satt prickar på fickorna.
Körde med rosa och grönt.
Det kändes som att dom färgerna syntes bäst.

´Jag tog även en t-shirt och samma dies.
T-shirten var lite svårare att göra detta mönster på.


När min dotter såg vad jag hade gjort gillade hon det.
Så hon tog fram ett par av sina vita strumpor och fortsatte även på dessa.

Tycker att detta var en jätte rolig penna att jobba med.
Att sätta lite färg på enfärgade kläder är bara kul.
Det är bara fantasin som kan stoppa dig i ditt skapande.

Creativ Company har ett mycket stort och brett utbud av olika färger.

Ett tips är att gå in till Creativ Company som nu precis släpp sin nya stora katalog.
Full med härlig pyssel för alla.

Önskar er alla en jätte bra dag.

Kram Louise

Inga kommentarer: