Visar inlägg med etikett Bra att ha kort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bra att ha kort. Visa alla inlägg

lördag 23 januari 2016

Bra att ha kort

 
Ibland är det bra att ha lite kort på lager.
Rätt som det är fyller någon år, Man vill skicka ett kort bara för att pigga upp sin vän.
Finns hur många saker som helst varför det är bra att ha lite kort på lut.
 
Det härkortet är utan text och kan då användas till flera alternativ.
Pappret är från Maja design.
Eftersom pappret är så vackert valde jag att bara gör en mindre dekoration.
Kan vara lätt att dt vackra pappret annars försvinner om man lägger på för många dekorationer ellr för många olika papper.
Dekorationen består av vingar, rosor och blad.
 
Önskar er alla en bra dag.
 
Kram Louise

torsdag 21 maj 2015

Bra att ha kort.

 
Ett kort som är utan text kan används till många olika personer och högtider.
Eller varför inte bara någon som behöver ett vackert kort.
Har använt mig av två olika sorters papper.
Ett med fjärilar och ett med små rosor på.
Visst är dom vackra?

 
Ett enhetligt band samt spets som går runt kanterna på kortet.
Dekorerat med bling och spets


Själva bandet/pappret som håller ihop kortet.
Underst är det en spets och band samma som följer kanterna på kortet.
Lite större blad i brunt. Små rosor vid sidan av den större blomman.
Valde en lite mer elegantare blomma i mitten.
 


Hela kortet utvikt.
Gillar denna vikning även om den kan vara lite pillig ibland att göra.
Kul att göra lite olika vikningar inte bara 15*15.
 
 
Ha det gott
Kram Louise