Visar inlägg med etikett Påsk Korg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Påsk Korg. Visa alla inlägg

onsdag 30 mars 2011

Påsk korg med godis

Då är det näst sista dagen i mars och i nästa månad börjar vi närmar oss Påsk.

Tänkte att jag då visar min andra korg som jag gjort.

Perfekt att ta med om man blir bort bjuden i påsk.

Sen kan man lägga i både godis och andra små roliga saker.

Ett tips är också att ta lite cellufan runt så det blir extra festligt.


På bilden över ser ni hur jag har gjort på handtaget. Spetsen har finns bla på calmare scrap och hobby. I mitten av spetsen kan man drar ett band och jag valde ett organza band i grönt.

På korgens en sida så dekorerade jag med lite blommor.

Rosorna var vita i grunden men jag chalkade dom lite med brunt.


Ännu en bild på handtaget som jag kan bära korgen med.

Den andra sida av korgen där dessa blommor finns. Har satt blommorna på var sin höger resp vänstersida på korgens ena långsida. Till sist en bild på korgen helt tom. Korgen är ganska enkel att göra bara man kommer på det. Men viss har det varit många prov innan.

Dekorera gör man helt efter egenfantasi och önske mål.


Jag önska alla en underbar dag och hoppas ni får lika fint väder som vi verka få det.

Tack för alla gulliga kommentarer ni lämnar efter er.


Massor med Kramar Louise

lördag 5 mars 2011

Påsk korg

En liten påsk korg att fylla med godis eller något annat kul till påsk.
Oj vad jag trälat med att få ihop en sån här korg.
Har sett hur många underbara korgar som helst hos min goa scrapvän Inger.
Tyvärr har jag inte fåttihop en korg förrens nu. Tror dock inte jag gjorde på det lättaste sätt men jag har i alla fall fått ihop en. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

I korgen har lag t i lila tyll som blev ganska effekt fullt samt så fick jag lite mer färg på det hela.
Runt om har jag dekorerat med små rosor.
På sidorna så sitter det små rosor, rosknoppar och lite blad.
Hantaget är fäst med lim samt en antik färgad brads.


Så här ser korgen ut sett rakt fram i från.
Får väl göra några till så kanske jag blir lite snabbare att göra såna här fina korgar.
Vill du se riktigt fina korgar så hoppa in till Inger så får du se hennes vackra korgar och så klart allt annars som finns med.
Om det är någon som vet om det finns en video eller riktigt bra beskrivning hur man gör får ni gärna skriva det i en kommentar till mig.
Nu önskar jag alla mina vänner en riktigt bra och trevlig helg.
Kram Louise