Visar inlägg med etikett Wee stamps. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Wee stamps. Visa alla inlägg

söndag 22 februari 2015

Grattis kort

 
Då var det dags för min blogg dag som DT hos Moa pyssel igen.
Grattis kort kan man aldrig få för många av att ha på lager.
Har använt mig av en dies från  Lifestyle Crafts som heter Nesting Frame 10.
Bakom stämpeln har jag satt en doilies. 
Moas Pyssel har ett par olika och alla är lika fina.
Just på denna doilies har jag färgat in den med en chalkdyna.
Sen har jag dekorerat den med pärlor
 

 
Stämpeln är privat.
 


På mönster pappret har jag stämplat med en text stämpel som finns i butiken.
Har även använt mig av olika clerstamps.
Fick på så sätt ett helt eget papper. Alltid kul att leka lite.
 Rosor och en charm har också fått vara med.
I Moas butik finns det en stor härlig korg precis full med charms.
 

Stämpeln kommer i från Wee Stamps.
Just denna stämpel heter Amy.
Har färglagt med copic. Tänker varje gång att jag måste skriva upp vilka färger jag använder.
Men det är ju så kul att måla så det glöms bort i allt det roliga.
 
Ha en bra dag och var rädda om er.
 
Kram
Louise


torsdag 11 december 2014

Julkort

 
Detta kort har jag gjort till en utmaning hos copic Sverige.
Utmaningen denna gång heter vinter och snö.
Stämpeln kommer i från Wee stamps. Gillar deras stämplar.
Hade varit duktig och skrivit upp alla färger jag använt på en lapp,
men nu är den borta.
Papperna kommer i från Maja design ny serie och en äldre serie.

 
Den underbar stämpeln från Wee stamps heter Berry.
På bären i håret och på pinnen har jag lagt lite glitter.
Motivet har jag skurit ut med en rund spelbinder.
Runt om har jag chalkat med en grön distress färg.
La även samma färg runt bilden.
 

 
Utstansade små kvistar har fått ut göra en dekoration
 under motivet tillsamman med röda pärlor.
 
Jag önskar er alla en trevlig kväll.
 
Kram Louise