måndag 1 mars 2010

Vilken underbar helg jag haft.

I helgen var det då äntligen dags för vår underbara scrapp och pyssel helg här på Öland.
Det är andra gången jag dra ihop några gulliga, goa och glada tjejer i vår stuga.
(Stugan hyr vi i vanliga fall ut till turister som vill semestra här på södra Öland.)

Dom som var med under denna helgen var Bella Mio, Angelica "Dolliver", Anna och så var min dotter ute hos oss ibland med.
Helt underbara tjejer på alla sätt och vis. så otroligt duktiga scrappare med.
Har fått så mycket inspiration. Det var verkligen väl behövligt.

Under helgen hade vi också fått ett paket från Hannas Pysselstuga. Hanna hade skickat ner en pizza kartong med lite smått och gått i. Vi skulle vara tillfälliga gäst dt åt henne. Så sagt och gjort vi dök över denna kartong och satte igång och skapa med det som fanns i kartongen.
Här nedan ser ni våra alster som blev av det materialet Hanna skickade.
Så är det någon ni är intreserade av på korten här nedan så finns allt hos Hannas Pyssel stuga.


Ett stort TACK till dig Hanna för allt. du är så go.
Första kortet har Angelica " Doliver " skapat. Hon har använt sig av en av dom nya fina Magnolia stämplarna.
Som dekorationer har hon använd sig av bla av tyll, rosor, pärlfloss.
Hon har rivit och chalkat kanterna.

Detta kortet har jag själv gjort. Jag ville ha en annorlunda vikning så jag gjorde ett criss cross kort. även här finns en ny Magnolia stämpel på plats. Dom är verkligen helt underbara.
Dom dekoration är det bling, rosor, band å pärlfloss.

Magnolias stämpel är färglagd med promarkes pennor.

Detta kort har min 9 åriga dotter gjort. Hon var så stolt att även hon fick vara med och prova att göra ett kort. Visst lite hjälp med att stansa kanterna har hon fått.
Men hon valde själv hur hon ville ha det.

Hon valde ett fågel papper att skapa med. Sen för att få fram ögonen så satte hon svarta bling som ögon.
Som dekoration är det pärlor, blommor och en pins.
Även denna stämpeln är från Magnolia.

Detta kortet har Anna gjort. Ett lite mindre kort men så vackert det blev.
Är så roligt att se när det inte alltid är det vanliga standard formatet
En Magnolia stämpeln som säger allt.
Ljuvliga papper i bakgrunden som glittrar lite.


Detta kortet har Bella Mio gjort.
Magnolia stämpeln har hon målat med distresser färger.
Som dekorationer så är det pärlor, tyll, pins och en vacker ståltråd
som hon formade som ett hjärtan.


Sista kortet har jag gjort. Jag utmanade mig själv att göra av dom två papper jag inte skulle köpt i vanliga fall. Men det var jätte roligt att prova något nytt.
Med bling, blommor, pins och band så blev det ett lite roligt kort till slut.

Än en gång ett stort tack till Hanns Pyssel stuga för att vi fick jobba med ditt material
Ni som undrar över något kontakta Hanna direkt för hon kan berätta med om tex exakt vilka papper vi använt oss av med mycket mycket mer.



Tack även till att tjejer som varit med här i helgen
och skapat och vi har verkligen haft en trevlig helg.

Många Kramar Louise






2 kommentarer:

Eva J sa...

Hejsan!!
Så härliga kort ni har gjort på eran träff, stämplarna är så söta och jag tycker ni har färglagt så fint allihop.Du må tro att tjejerna längtar till april då vi ska pyssla tillsammans.
Ha en skön vecka
Kramar Eva

BellaMio sa...

Tack för en fantastisk helg!!! Synd att det är såååå lååååångt till hösten...

Men vi ska ju snart åka på lyx du och jag ändå :) Det ska bli skoj!!

Kraaaam