tisdag 3 februari 2015

Födelsedags present


Denna gången blir det en LO jag visar.
Inget jag brukar göra, men ibland så får jag mina rycka.
Jag har en väninna som fyller 50 år och vad ge man i present då ?
Ofta har man ju allt och inte alltid vill man ha något heller.
Men då kom jag och tänka på et Lo som sitter på en canavas tavla.
Så efter funderingar så började jag med denna LO.
 
Korten valde jag från våran resa till Cypern som vi gjorde i höstas.
En helt underbar resa hade vi. Som vi skrattade denna vecka.
 
Papperna som jag använder här köpte jag när jag var i Norge och på Bikuben.
Har ni vägarna förbi den butiken bara måste ni gå in där.
Det är en ren dröm att gå in där.
Tyvärr är det inte helt rätt färg som visas på dessa bilder.
Papperna går mer i grått än i brunt


 
I varje hört klippte jag ut exakt samma saker som satt på det understa pappret.
På detta sätt blev det 3-d effekt.
Blir väldigt snyggt när man tar två lika dana papper och motiv och sätter över den andra.
Det ger även ett helt annat lyft och intryck på det alster man gjort.

 
Väldigt enkla dekorationer.
En chrispy spets i lite sand färg, Några rosor och en pärla som sitter på en metall sak.
 
 
I stället för att använda grattis så satte jag dit dess tänk värda ord.
Å den var som klippt och skuren för denna tavla.
 
Min vän som fick denna tavla blev verkligen glad och då blev jag också glad.
Blir ju två saker i en.
En present och ett minne.
 
Ha det gott där ute och var rädda om er.
 
Kram Louise

Inga kommentarer: