söndag 8 februari 2015

Bröllopskort

 
I dag är det dags för ett lite speciellt kort.
Som DT hos Moa pyssel fick vi ett uppdrag att använda hörn dies.
Vi skulle försöka komma på något nytt sätt att använda hörn diesen på.
Samtidigt gav jag mig själv en utmaning.
Hur många dies kan jag använda som är i från Moa pyssel.
Som ni kanske redan vet så finns det ju en hel djungel hos henne med jätte fina dies.
Vad har jag då använt för dise och annat fint från Moas.
Längst underst där brudparet är har jag använt Spellbinders - A2 Bracket Borders One
Över den precis under brudparet satte jag  Spellbinders - Nestabilities - Labels Four
Brudparet kommer i från Tattered Lace - Couple
 
 
Överst på detta kort har jag satt en dies som kommer i från Joy,
Hörnen: Dies - Joy - hörn - stort - 6002/0135
Dom vita duvorna är privata.
Texten i Silver:
Har lagt två olika glitter färger.
Den ena kommer i från Stickles från Ranger
 Den andra jag använt finns i butiken.
Den fina grattis texten i silver sitter på en hel karta med stickers
Det är grattis texten men även små paket och champagne flaska

 
Längst ner ser ni en väldigt vacker charm som är en handväska i silver.
 
 
Så här ser det ut när vi öppnat upp hela kortet.
Jag fortsätter här med svart och vitt allt för att det ska gå i samma toner som på framsidan.
På den högra sidan har jag stämplat med en text stämpel så det inte skulle bli så vitt.
Den svarta disen är Joy Crafts Cutting & Embossing Dies - Frame Square
Den vita runda är Dies - Spellbinders - Standard Circles Large
 


Vi börja underst med det som jag använt.
Det vita hjärtanet  kommer i från Dies - Marianne design - Anja's Filigree Heart LR0299
Även här ser ni grattis texten i silver.
Över hjärtanet sitter det en liten blomma som är gjord i lera. La lite stickels på den.
Fråga Moa pyssel om ni vill veta mer om dessa produkter i lera.
Ringarna som hänger i mitten är Memory Box - Precious Wedding Rings
Längst ner har jag  använt mig av en Dies från - Joy - Rosenbård - 6002/0346
 
 
Ibland tänker vi DT likadant utan att behöva prata med varandra.
När jag såg min DT kollega löst Våran utmaning men hörnen blev jag full i skratt. För utan att vi har pratat med varandra så har vi tänk exakt lika dant.
Så ni får en repris på dessa vackra hörn även i från mig.
Tycker det kan vara kul ibland att även göra det lite extra fint på baksidan med.

Sist men inte minst hur många dies lyckades jag få ihop nu då?
12 stycken vackra dies har fått vara med och pryda detta kort.
 
Ha det bäst och var rädda om er där ute.
 
Kram
 

 

1 kommentar:

Paula sa...

Detta kort gillar jag :)
Kul med lite annorlunda utmaning och det blev väldigt snyggt med svart och vitt
Ha en bra dag :)
Hälsningar Paula