Visar inlägg med etikett Dop dagen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dop dagen. Visa alla inlägg

fredag 13 februari 2015

Baby kort till pojke

 
Ett dop kort till pojke visar jag i dag.
Hittade ett så vackert klipp ark med olika lite lagom stora bilder.
Kortet är vikt med två flikar och knyts ihop med Seam binding bandet.
Stämpeln med texten har jag klippt runt om med en mönster sax. Där efter chalkat kanterna.
Några få bling och lite rosor.
Den som sen köper kortet kan få bebisen namn och datum inskrivet ovanför bebisen.
Därför lämnade jag det tomt där.

 
Så här ser kortet ut när man viker upp första fliken.
Texten under fötterna är från samma klipp ark som den på fram sidan.
På den andra sidan sitter det en annan text stämpel som jag tycker är så fin.
Nedanför är det en ficka som man kan lägga pengar eller ett brev.

 
Här ser ni hela kortet upp vikt. Barnvagnen är inte svart utan mörkt brun.
Alla bilderna var på samma klipp ark.

 
Måste bara visa den söta lilla bilden i mitten och den texten på när bild.
 
Ja, det var allt för i dag.
 
Önskar er en trevlig helg.
Kram Louise

onsdag 25 maj 2011

På dop dagen

 När vi var hos Eva i helgen så fick hon denna underbara stämpel av Pia " Puma ".
Blev så sugen på att göra ett kort med den och så här blev det.
Stämplen är inköpt hos Hobbyhärvan i Västervik.
Papprena kommer från Pion design.
Har även använt mig av en spellbinder för att få ut formen på pappert där bebisen är stämplad.

 Stämplen är färglagd med Pro markers och MCP-tekniken.
Blommorna sitter på ett blått spetsband.
Har lagt p lite glitter på blommorna med så dom ska skina ordentligt.

 När bild på blommorna.
Å du kolla in den häftiga charmen längst ner som en bil.
Den har jag köpt hos Pysselgalen.

Själv insidan av kortet blev så här.
Tyckte inte det behövdes några dekorationer här eftersom pappret är så fint.

Tack alla för att ni tittar in här och lämna små avtryck efter er.
Å snart är jag uppe i 10,000 besök ska bli så roligt att fira det.
Så håll uttjick i min blogg för jag lovar att det kommer något ni kommer att gilla.

Önskar er alla en riktigt bra dag och att ni ska vara rädd om er.

Massor med Kramar
Louise