Visar inlägg med etikett handgjort kort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett handgjort kort. Visa alla inlägg

fredag 13 februari 2015

Baby kort till pojke

 
Ett dop kort till pojke visar jag i dag.
Hittade ett så vackert klipp ark med olika lite lagom stora bilder.
Kortet är vikt med två flikar och knyts ihop med Seam binding bandet.
Stämpeln med texten har jag klippt runt om med en mönster sax. Där efter chalkat kanterna.
Några få bling och lite rosor.
Den som sen köper kortet kan få bebisen namn och datum inskrivet ovanför bebisen.
Därför lämnade jag det tomt där.

 
Så här ser kortet ut när man viker upp första fliken.
Texten under fötterna är från samma klipp ark som den på fram sidan.
På den andra sidan sitter det en annan text stämpel som jag tycker är så fin.
Nedanför är det en ficka som man kan lägga pengar eller ett brev.

 
Här ser ni hela kortet upp vikt. Barnvagnen är inte svart utan mörkt brun.
Alla bilderna var på samma klipp ark.

 
Måste bara visa den söta lilla bilden i mitten och den texten på när bild.
 
Ja, det var allt för i dag.
 
Önskar er en trevlig helg.
Kram Louise

måndag 2 september 2013

Grattis kort

 
Ett grattis kort visar jag i dag.
Eftersom jag tycker pappret är så vackert så ville jag inte dekorera för mycket.
Ville att även pappret skulle synas.
Diesen som jag använt kommer i go kreate.
Pappret kommer i från Fab scrap
 
 
En större blomma som jag haft ett tag passade bra i ena hörnet.
När man väl sätter en så här stor blomma,
 vill jag även få den att träda fram eftersom jag tycker den är vacker i sig.
Grattis stämpel som jag rev och chalkade kanterna på.
 
 
 En fjäril fick lysa upp det lite med tanke på att papper är lite mörkare.
Runt om hela kortet har jag även stämplat en swirl.


Kortet tagit från sidan när det står upp.
 


Å sist men inte mins kortet helt uppvikt.
 
 
Ja, kära vänner det var ju ett tag sen jag var här inne och bloggade.
Men med sommaren kommer det så mycket annat som man vill göra.
Även det som måste göras så som våra stugor och ställplatser behöver också tas om hand.
I år har vi haft loppis och det har varit jätte roligt. Samt att vi kunnat bli av med en del.
Hur mycket har man inte i sina gömmor.
Man skulle verkligen behöva rensa lite oftare så man bara ha dom sakerna som behövs.
 
Även i år var vi på Mallorca och den veckan vi har där är så underbar.
I år började den dock lite illa med att jag fick mitt första njurstens anfall.
Men sen blev det bättre.
Något som var häftigt var när det en sen eftermiddag började åska och regna en liten stund.
Jäklar vad det small bland bergen. Regndropparna var stora som tefat.
Nu hoppas vi hösten och vintern går fort så vi får vår här igen.
I dag är det en riktigt höst dag här på Öland.
 
Ett tips om vad som kommer på Öland är.
Ölands skördefest sista helgen i September.
Mig hittar ni som vanligt på Norrgårdens grönsaker under den helgen.
Så i dag fortsätter jag med alla förberedelse inför den kommande helgen. 
 
Ha det så bra och var rädda om er.
 
Kram Louise
Å det värsta är att det finns mer att rensa ut.