Visar inlägg med etikett hjärtan. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hjärtan. Visa alla inlägg

söndag 8 februari 2015

Bröllopskort

 
I dag är det dags för ett lite speciellt kort.
Som DT hos Moa pyssel fick vi ett uppdrag att använda hörn dies.
Vi skulle försöka komma på något nytt sätt att använda hörn diesen på.
Samtidigt gav jag mig själv en utmaning.
Hur många dies kan jag använda som är i från Moa pyssel.
Som ni kanske redan vet så finns det ju en hel djungel hos henne med jätte fina dies.
Vad har jag då använt för dise och annat fint från Moas.
Längst underst där brudparet är har jag använt Spellbinders - A2 Bracket Borders One
Över den precis under brudparet satte jag  Spellbinders - Nestabilities - Labels Four
Brudparet kommer i från Tattered Lace - Couple
 
 
Överst på detta kort har jag satt en dies som kommer i från Joy,
Hörnen: Dies - Joy - hörn - stort - 6002/0135
Dom vita duvorna är privata.
Texten i Silver:
Har lagt två olika glitter färger.
Den ena kommer i från Stickles från Ranger
 Den andra jag använt finns i butiken.
Den fina grattis texten i silver sitter på en hel karta med stickers
Det är grattis texten men även små paket och champagne flaska

 
Längst ner ser ni en väldigt vacker charm som är en handväska i silver.
 
 
Så här ser det ut när vi öppnat upp hela kortet.
Jag fortsätter här med svart och vitt allt för att det ska gå i samma toner som på framsidan.
På den högra sidan har jag stämplat med en text stämpel så det inte skulle bli så vitt.
Den svarta disen är Joy Crafts Cutting & Embossing Dies - Frame Square
Den vita runda är Dies - Spellbinders - Standard Circles Large
 


Vi börja underst med det som jag använt.
Det vita hjärtanet  kommer i från Dies - Marianne design - Anja's Filigree Heart LR0299
Även här ser ni grattis texten i silver.
Över hjärtanet sitter det en liten blomma som är gjord i lera. La lite stickels på den.
Fråga Moa pyssel om ni vill veta mer om dessa produkter i lera.
Ringarna som hänger i mitten är Memory Box - Precious Wedding Rings
Längst ner har jag  använt mig av en Dies från - Joy - Rosenbård - 6002/0346
 
 
Ibland tänker vi DT likadant utan att behöva prata med varandra.
När jag såg min DT kollega löst Våran utmaning men hörnen blev jag full i skratt. För utan att vi har pratat med varandra så har vi tänk exakt lika dant.
Så ni får en repris på dessa vackra hörn även i från mig.
Tycker det kan vara kul ibland att även göra det lite extra fint på baksidan med.

Sist men inte minst hur många dies lyckades jag få ihop nu då?
12 stycken vackra dies har fått vara med och pryda detta kort.
 
Ha det bäst och var rädda om er där ute.
 
Kram
 

 

söndag 2 november 2014

Dop kort

 
Ett dop kort till flicka.
Har använt mig av ros cardstock.
Mönster papper med fjärilar och drakar kommer från Magnolia.
I ytterkanten har jag stansat ut en hjärtan bård från en Martha Stewart punsch.
Stämpeln kommer från Magnolia. Den är färglagd med MCP tekniken.
Den vitan bården med hjärtan kommer från Magnolia
Även den vita swirlen som heter Heart Swirl kommer från Magnolia.
Vita rosor finner ni här. Även andra vackra blommor hittar ni.
 
 
Även insidan går i rosa och vit.
Där den som ger bort kortet kan skriva sin tex har jag skrivit ut med hjälp av en spellbinders.
 
Alltid lika kul att göra dop kort för man vet att det alltid blir lika uppskattat.
Hoppas jag kan ge er lite inspiration med mina alster.
 
 

söndag 19 oktober 2014

Då var det dags att blogga som DT igen efter sommar uppehållet.

 
Efter ett långt sommar uppehåll kommer jag nu åter igen synskas hos Moa pyssel varannan söndag.
Många börjar nu göra jul kort men jag stannar kvar lite i andra tider.
Här kommer ett bröllopskort som går nästan helt i vit.
Att skapa i vitt är inte enkelt men det blir så snyggt, tycker jag i alla fall ;o)
För att få veta lite mer vad jag har använt för saker får ni hoppa över till Moa pyssel.
 
 
Dekoration med blad och blommor.
 
 
Brudpar med glitter på.
 
 
Vacker rosbård med pärla i mitten.

 
Insidan av kortet.
 
Nu önskar jag er alla en jätte bra dag.