tisdag 5 juni 2012

Student kort till kille


Många studentkort blir det.
Denna gången var det till en kille som tar studenten.
Gjorde det av ett mönsterpapper som hade mycket detaljer så jag kunde använd mig av dessa.
På det ena pappret rev och chalkade jag papprena.
Har försköt hålla mig till grönt, vitt och brunt.
Har nog kommit in i en period där jag försöker köra en eller några färger bara och sen jobbar med dessa färger.



Stämpeln kommer från Magnolia.


Har stansat ut tre stycken blommor från min retro blomma och sen satt en ros i mitten.
Hela blomman blir lite fylligare då än om man bara använder sig av två stycken.
Sen blev det två gröna blad med för att verkligen ta upp den gröna färgen.

I morgon är det Sveriges nationaldag, gissar att vi inte kommer fira den som det gör i Norge.
Men det vore himla kul om även Svenskarna kunde ta efter hur Norrmännen firar.
Dom går verkligen man ur huse för att fira 17/5.
I varje lite by har dom olika firande och alla är klädda i sin folkdräkter.
Ofta klär man sig i den dräkten där man kommer i från.
Jag är jätte glad att jag fått uppleva den dagen i Norge även om det regnade just när dom kom och gick i tåget.
Så har ni inte varit i Norge den 17 maj kan jag varmt rekommendera detta.


Önskar alla en bra nationaldag och så får ni ha det så bra tills vi hörs nästa gång.
Gör så gott jag kan för att hinna med bloggen.

Tack för alla goa och vänliga kommentarer ni lämnar efter här.

Många Kramar
Louise

9 kommentarer:

Katja/MezzaNotte sa...

Jättefint student kort i dova mjuka färger. Detta gillar jag verkligen. Nu blir det studentfirande här med. Ha det gott så länge och kram Katja

scrapparewa sa...

Så snyggt kort till en kille! Färgerna är så snygga och jag gillar skarpt hur du gör blommorna!
Kram!

Susy sa...

Vilket härligt studentkort till en kille!

Ha en bra dag!

KRAM SUSY

Majsan sa...

Men jisses så snyggt studentkort, såå himla snyggt du har färglagt motivet, och vilka detaljer sen, HELT OTROLIGT SNYGGT, ME LIKE :)


KRAM MAJSAN

Susanne sa...

Vilket fint studentkort du skapat. Underbart färgval och så passande till en kille :) Härligt dekorerat med..... Kramizar Susanne

Love, Lena sa...

Vilket fint kill-kort! Snygga färger och vackert dekorerat! Kram, Lena

Galenskap och lite allvar sa...

Kanonfint kort du har gjort! Håller med om att färgvalet är super!!!

Hoppas att du får en härlig 6juni. Även om man inte ska göra så mycket så är det alltid uppskattat med en ledig dag.

Ha det gott!
Kramelikram Veronica

Pysselbus sa...

Suuuperfint kort!! Alldelens perfekt till en kille! Och lagom dekorerat - tack för inspirationen!

Kram
Linda

Karin sa...

Oj vad många fina studentkort! Helt underbara.
Kram Karin