torsdag 4 februari 2016

50 års kort

 
För ett tag sen fick jag en beställning att göra ett kort till en 50 åring.
Önskemål om färg var rött och silver.
Funderade ett tag hur jag skulle lösa dessa färg. Sen kom jag på att jag hade ju köpt silver papper innan jul.
Valde att inte lägga in så mycket andra färger utan låta dessa två lysa igenom på  hela kortet.
 
 
Dekorationen bestod av rosor i vitt och rött, små små blad som jag satte ihop på varandra.
Samt bling stenar.

 
Sifforna ritade jag av från ett alfabet så det skulle bli rätt storlek.
Satte ett vit tårtpapper under för att framhäva det lite bättre.
Bakom silver sifforna fick det även bli en svart bakgrund så dom kom fram ännu mer.
Silver pappret som jag hade lös verkligen silver och jag kände att det blev lite väl mycket.
Då kom jag på att jag lägger glitter stickles på silvret så blir dt bättre.

 
Silver i grattis måste man ju så klart ha.

 
Å här har vi till slut insidan på själva kortet.
På dessa silverpappret har jag inte lagt något glitter utan det fick lysa lite extra om det.
 
 
 
Ha det gott alla där ute och var rädda om er.
 
Kram Louise

Inga kommentarer: