Visar inlägg med etikett Scrapp träffen i Kalmar 29/1-2011. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Scrapp träffen i Kalmar 29/1-2011. Visa alla inlägg

tisdag 1 november 2011

Vilken underbar helg vi haft i Västervik i helgen.

I helgen har vi varit på Hobbyhärvans pyssel träff i Västervik.
Så trevlig och roligt det har varit.
Ett stort tack till Mia och Eva som var och hjälpte oss och såg till att alla hade det bra .
Jag hoppas verkligen att vi kan få komma åter uppleva detta till våren igen.

Vill även tacka alla som satt vid mitt bord i helgen.
För en enormt trevlig stämning och alla hjälp, tips och idéer och mycket mycket mer.

Till Susanne för att du ville dela rum med oss. Samt för att du är en så underbar människa.

Här nedan ska jag visa ett av dom korten jag gjorde i helgen.


Detta kortet blev ett stafli kort. Tycker så mycket om den vikningen.
Pappret är från Maja design gammal dags jul. Den vackraste serien tycker jag som hon har släppt.
Det köpte jag hos Hannas pysselstuga i fredags.


Lampan och den kvisten som slingrar sig runt lampan är dies från Magnolia.
Enormt vackra.
Har färgat in dom med disstres ink så dom skulle passa bra till pappret.
Tomten i sig är så otroligt vacker på detta pappret.



 Denna breda spetes belv jag helt försälkasd i. Den är så vacker och finns i ett par färger.
Kolla in denna sidan hos Hobbyhärvan så hittar ni den.
Helt ljuvlig. Å det bästa av allt den är väldigt använd bar även på kort.
Man behöver inte göra Lo för att använda den.
God jul stämplen hittar ni också hos Hobbyhärvan. Den kommer från Reprint.


Än en gång tack till Eva och Mia som gjorde denna helg så lyckad.

Kommer blogga dom andra korten med under den närmaste tiden.
Jag önskar er alla en riktigt skön dag och ta väl hand om er.

Många Kramar Louise

söndag 30 januari 2011

Scrap träffen i Kalmar blev så lyckad.

Vilken full träff det blev.
Det var hela 40 stycken som kom och alla var verkligen på bästa pyssel humöret.
Susanne och jag stod och hälsade alla varmt välkomna med ett pappers kitt samt en tidning som Papperalla hade sponsrat oss med. Stort Tack Maud för detta.
Anna som äger Calmare scrap & hobby fick fullt med alla som ville handla av henne.
Det var en underbar stämning under hela dagen och alla verkade stort trivs.
Under dagen hade vi demos samt tävlingar. Sen var det bara att gå runt och titta på hur duktiga alla var. Inspirationen flödade verkligen. Nu är man ännu mer full av idéer
Å vilka underbara människor som kom. En del har jag haft kontakt med bara via nätet och nu fick jag chansen att träffa er i verkliga livet så roligt.
Här nedan följer lite bilder från dagen. det är min dotter som tagit dom för själv han jag inte med att ta några kort.
Vill även tacka våra sponsorer till denna träff.

Till sist vill jag passa på att säga att ni är varmt Välkomna på en ny scrappträff här i Kalmar Lördagen den 26/3 - Söndagen den 27/3-2011
Å då finns det två butiker på plats.
Calmare scrap & Hobby samt Hannas pysselstug.
Mer information kommer.
Med vet du redan nu att du är intresserad maila till Calmare Scrap & Hobby
och skriva att du är intresserad samt uppge namn, mail adress och telefon nummer så behöver du inte vara rädd att missa informationen om nästa träff.
Ja då tar vi då bilderna från vår underbara träff här i Kalmar. På första bilden är det min
DT kollega Susanne som kör en demos hur man gör ett ram kort.

Å så här glada är deltagarna på träffen. Som ni ser var det även några yngre tjejer med.
Det är det som är bäst med scrapbooking att man kan scrappa gammal som ung.

På varje bord var det precis fullt med scrapp saker och scrap lusten sprudlande för fullt.
Så ni som undrar hur man får tyst på oss tjejer.
Sätt oss med massa scrapp saker och låt oss hålla så kommer ni bli förvånade hur tyst det kan vara även om man sitter många i en sal.

Å har man inte sakerna själv så kan man gå bort till mammas saker och hoppas hon har dom.

Här handlas det för fullt hos Anna.
Samtidigt som en del pyssla vidare.

Här ser vi Anna själv tar hand om sina kunder.
Kön ringlade sig lång i början och sen med en jämn ström under hela dagen.

Kanske någon har kommit på något nytt som hon vill visa sina vänner.
även detta bordet är helt fullt med scrap saker.
Till sist vill jag tacka alla er som var på våran träff och gjorde dagen så trevlig och minnes värld.
Jag hoppas att vi syns igen i mars och att ni sprider det vidare till era
vänner och bekanta att det blir ännu en träff i Kalmar.
Varmt välkomna hit då.
En stor kram Louise