söndag 30 januari 2011

Scrap träffen i Kalmar blev så lyckad.

Vilken full träff det blev.
Det var hela 40 stycken som kom och alla var verkligen på bästa pyssel humöret.
Susanne och jag stod och hälsade alla varmt välkomna med ett pappers kitt samt en tidning som Papperalla hade sponsrat oss med. Stort Tack Maud för detta.
Anna som äger Calmare scrap & hobby fick fullt med alla som ville handla av henne.
Det var en underbar stämning under hela dagen och alla verkade stort trivs.
Under dagen hade vi demos samt tävlingar. Sen var det bara att gå runt och titta på hur duktiga alla var. Inspirationen flödade verkligen. Nu är man ännu mer full av idéer
Å vilka underbara människor som kom. En del har jag haft kontakt med bara via nätet och nu fick jag chansen att träffa er i verkliga livet så roligt.
Här nedan följer lite bilder från dagen. det är min dotter som tagit dom för själv han jag inte med att ta några kort.
Vill även tacka våra sponsorer till denna träff.

Till sist vill jag passa på att säga att ni är varmt Välkomna på en ny scrappträff här i Kalmar Lördagen den 26/3 - Söndagen den 27/3-2011
Å då finns det två butiker på plats.
Calmare scrap & Hobby samt Hannas pysselstug.
Mer information kommer.
Med vet du redan nu att du är intresserad maila till Calmare Scrap & Hobby
och skriva att du är intresserad samt uppge namn, mail adress och telefon nummer så behöver du inte vara rädd att missa informationen om nästa träff.
Ja då tar vi då bilderna från vår underbara träff här i Kalmar. På första bilden är det min
DT kollega Susanne som kör en demos hur man gör ett ram kort.

Å så här glada är deltagarna på träffen. Som ni ser var det även några yngre tjejer med.
Det är det som är bäst med scrapbooking att man kan scrappa gammal som ung.

På varje bord var det precis fullt med scrapp saker och scrap lusten sprudlande för fullt.
Så ni som undrar hur man får tyst på oss tjejer.
Sätt oss med massa scrapp saker och låt oss hålla så kommer ni bli förvånade hur tyst det kan vara även om man sitter många i en sal.

Å har man inte sakerna själv så kan man gå bort till mammas saker och hoppas hon har dom.

Här handlas det för fullt hos Anna.
Samtidigt som en del pyssla vidare.

Här ser vi Anna själv tar hand om sina kunder.
Kön ringlade sig lång i början och sen med en jämn ström under hela dagen.

Kanske någon har kommit på något nytt som hon vill visa sina vänner.
även detta bordet är helt fullt med scrap saker.
Till sist vill jag tacka alla er som var på våran träff och gjorde dagen så trevlig och minnes värld.
Jag hoppas att vi syns igen i mars och att ni sprider det vidare till era
vänner och bekanta att det blir ännu en träff i Kalmar.
Varmt välkomna hit då.
En stor kram Louise








6 kommentarer:

Eva J sa...

Tusen tusen tack till dig också, det var en såååååååå trevlig träff och inspirationen flödade ordentligt i lokalerna. Här snurrar pysselknölarna och bollar runt ideer så det står härliga till. Vet inte nog hur jag ska kunna tacka dig för denna trevliga helg, hoppas jag kommer på något.
Massor med kramar till dig och din familj

Anneli sa...

Jag säger också TUSEN TACK vilken rolig träff du var med ordnande. Dagen försvann bara för fort.Så mycket inspiration man fick under dagen. Ser fram imot nästa träff i Mars.

TUSEN TACK pappersnäsdukar blev så glad över dem.

Kraaaaaaaaaam Anneli

Susanne sa...

Hej DTkollega!
STOOOOORT TACK till ditt arbete och engangemang på träffen...Härligt att ha dig som DT och vän! Du la verkligen ner en massa ork trots din förkylning... Energi är det ingen brist på :)

KRAMIZAR I MASSOR
//Susanne

Susy sa...

Vilken härlig träff det ser ut att ha varit!
Ska på träff den 26 mars och längtar redan!
KRAM SUSY

Anonym sa...

Wooohoooooo jag kan kommentera nu;) Överlycklig.

Får tacka själv för en underbar helg med underba mat och en hel del fisprat ha ha.

Kram på da.
Pia Puma

Maria sa...

Hej! Vilken härlig träff ni verkar ha haft. Ja, scrapbooking är verkligen en underbar sysselsättning! tänkte bara passa på att tipsa om att det nu också finns en "fysisk" scrapbutik I kalmar - "Pysselgalen". Just nu ligger den i Smedby (vid ICA) men den 1/7 flyttar den till Larmgatan 9 i Kalmar. Jag vet att Sandra precis har fått hem jättefina grejor från bl.a. Papperalla. Det är värt ett besök i butiken! Ha det gott med ditt fina scrappande!