måndag 17 januari 2011

Nytt DT uppdrag för Calmare Scrap & Hobby

Jag älskar att prova nya saker hela tiden.
Min vän Anneli hade gjort ett så fint förkläde så jag var så klart tvungen att prova jag med,
Här har ni då mitt resultat av det första förkläders kortet.
Har använt mig av ett vanlig cardstock till botten och sen ett papper med dubbelsida.
Organza band, spets, blommor, charm, blad, och Rosor.
Måste slå ett lite slag för dom här underbara bladet dom är ljuvliga.
På rosorna har jag lagt lite glitter.
En när bild på dom stora rosorna och bladen.
Insidan av kortet som jag dekorerade väldigt enkelt.






En av mina uppgifter från Calmare Scrap och Hobby var att göra ett vinter kort.
Kände att jag kan inte gör något med jul för den har varit och känns överstökad nu.
Men ett vinter kort kan betyda så mycket mer.
Så här blev det en stämpeln från Magnolia där ett par åker skridskor.
Kan väl passa bra som ett vinter motiv.

Kortet är gjort som ett stafli kort. Tycker den vikningen är så fin då man kan vika upp kortet och det står verkligen upp.

Så här ser ett stafli kort ut från sidan för er som inte redan har sett det.
Det var allt för i dag.
Vill passa på att tacka er alla som besöker min blogg och ett extra stor tack till er som lämna en liten kommenter efter er.
Det värme orehört när ni gör det.
Ni är så snälla allihop.
Tack för di dag och ha nu en riktigt bra måndag.
Kram Louise








7 kommentarer:

Paradise sa...

hallå igen!
Alltså, vilka otroligt söta och goa ord du lämnade inne hos mej! Jag växte minst 5cm tror jag!!
*stolt som en tupp*
Tusen tack! Det är så roligt att kunna inspirera andra pysselsjälar!!
:D

Massor med kramar till dej!

//Petra

Unknown sa...

Åh så söta kort båda två! Rosorna är bedårande söta!! =)

Lilla Pyssel Inger sa...

Å ditt förkläde är jo bara urgulligt så himla snyggt:) Kortet du gjort är också jättesnyggt men förkläde blev klart min favoritt:)
Tack för trevliga kommentarer hos mig ALLTID lika trevligt STORT TACK:)
Önskar dig en riktig trevlig dag och vecka, kramar från lilla pyssel Inger:)

Anneli sa...

Förklädeskortet är hur söt som helst,, så snyggt du har fått ihop allt KANON SNYGGT!
Hur går det har du altrat påsen, ser fram imot se den. Ska bli så kul nästa helg, längtar

Kraaaaaaaaaaaaam Anneli

Lilla Pyssel Inger sa...

Du är jo bara för god Louise:) Du hade inte behövd hyra mig jag hade tyckt att det var jättetrevligt att träffas:)
Vi var på Öland i sommar vi har segelbåt och räknar med att segla dit i sommar igen:) Kanske vi får möjlighet att träffas då!
Nu finns info på min blogg om adresser till mallar till bokboxarna så testa på! Är säker på att du kommer fixa det hur bra som helst:)
Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg, kramar från lilla pyssel Inger:)

Susanne sa...

Underbara kort... ser fram emot att få titta lite närmare...
Ha en fortsatt trevlig helg!
Många kramizar

Kamilla sa...

Tjingelin Pinglan!
Vilka underbara alster du har gjort, man blir ju alldeles sjuk!!
Jag tror jag också måste ananna den idén, den var så übersöt :D
Kraaamiz