måndag 10 januari 2011

Två nya dop kort

Ja då var det 2011 och scrappande har redan börjat. Det blev två dop kort.
Gjorde ett liknade till pojke för ett tag sen men nu var det en liten flickas som skulle döpas.
Så jag gjorde två stycken till hon som beställde så hon kunde få välja vilket hon tyckte best om.
På ena sidan fick det bli en blomranka som klättrar uppåt.
Färgerna på blommorna går i rosa och vitt. Samt pärlfloss som är vitt men genomskinligt.
En närbild på själva stämpeln
Kola även in den lilla musen där det står love på.
Så söt den är.
Insidan av kortet.
På vänster sida är det gjort så man kan lägga pengar i.
På höger sida där man kan skriva en egen text till lilla barn som ska döpas.




Å här har vi då kort nummer två. Det är samma stämpeln och samma grund idé
Men ändå lite olika. Här går färgerna mer i lila men även rosa.

Även detta kort har en fika där det går att sätta pengar på vänster sida.
Samt en vit utstansad lapp att skriva några egna rader på.

Jag vill nu bara önskar er alla en riktigt bra dag.
Tack för att just du besökt min blogg
och jag hoppas du hittade lite inspiration att ta med dig.
Tack till alla kommentarer sånt värme och man blir lite extra glad.
Kram kram Louise






7 kommentarer:

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej Louise:)
Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt år och hoppas att år 2011 blir ett jättebra år för dig:)

Vilka helt UNDERBARA dop Kort du har skapat:) Så himla vackra helt i min smak:) Dom kommer att bli mycket uppskattat det är jag säker på:)

Julen i Norge med barnbarnet och alla andra nära och kära var magiskt och helt underbart:) Är mycket tacksam och glad över resan dit:)

Önskar dig en riktig trevlig måndag och vecka och var rädd om dig:) Kramar från Inger:)

Eva J sa...

Hejsan!!!
De är helt underbara och de kommer garanterat att uppskattas. Åååå den lilla musen var för söt, var har du hittat den? Imorgon ska jag hämta dina saker hos H så att jag har dem här hemma. Jag hör av mig i veckan.
Kramar Eva

Anneli sa...

Såååå supersöta kort, så snyggt du har fått ihop allt så mycket härliga detaljer. Musen blev så söt på kortet. Den köpte jag från Pysseltagen tyvärr tror jag dom inte har den längre. Hade själv velat ha några stycken. Så roligt att du ville vara med i min bloggcandy.

Kraaaaaaam Anneli

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad roligt att du gillade mina nya skor:) Tack snälla:)

Jag håller på med alster till en utmaning som jag ska ha på min blogg. Sen efter det så kan jag forsöka att visa hur man gör en sko på min blogg:)

Vet inte om jag har din storlek men det kanske går bra andå ha ha ha:)

Ha en toppen dag och var rädd om dig, kramar från Inger:)

Susanne sa...

Kanon fina dopkort båda två... svårt att välja kan jag tänka mig.

Ha det så gott så ses vi snart!

Kramizar

Unknown sa...

åååh vilka vackra kort! Båda två är så fina...det blir inte lätt för henne att välja! ha en underbar dag!

Cornelia sa...

Åh, vilka söta dopkort!