torsdag 17 februari 2011

Nya DT Upp drag visar jag i dag.

Det första kortet som jag gjort är ett DT uppdrag för Hannas Pysselstuga.
Jag har provat på en ny vikning som jag fick lära mig i måndags.
Denna vikning går att variera på många olika sätt. Så det var verkligen roligt att få något nytt.
Pappret kommer från Maja Design.
På nedre bilden har jag gjort två tags som man kan stoppa in i kortet och skriva något på.
Vill man kan man byta ut tagsen mot pengar eller lotter mm.



Här nedan har vi ett nytt DT uppdrag för Calmare scrap och Hobby.


Som grund för kortet har jag användt mig av ett metall cardstock i blått. Är så läckerert.
Sen har jag använt mig av BoBunnys mönstrade papper Cambridje och Cambridje Chess.
På framsidan har jag stämplat med en swrils samt satt Tim Holtz hörn på på pappret hörn.

När bild på stämpeln som är färglaggt med Pro Markers samt MCP tekniken.
Stämpeln är privat.
Här ser ni hur jag gjort på insidan av kortet.
Har stansat ut två små bårder med Martha Stewars stans och satt i mitten av kortet.
Den stansen är privat.


Ja det var allt för i dag. Jag passar redan nu på att önskar er en trevlig helg eftersom jag reser bort över helgen tidigt i morgon bitti.

På måndag ska vi sen träffas och bestämma lite mer om den blivande Kalmar träffen i mars, Lördagen den 26/3 och Söndagen den 27/3. Så håll koll för snart kommer det mer information.

Vi hälsar er varmt välkomna dit. Ni kan redan nu göra en intresse anmälan hos

Calmare Scrap och Hobby.

Ha det så bra och var rädda om er.

Kram Louise



10 kommentarer:

Susy sa...

Superfint alltihopa!
Ha nu en trevlig helg!
KRAM SUSY

Lilla pyssel Inger sa...

WOW WOW WOW Vilka helt kanon alster du visar upp:) Riktigt snyggt gjort du är jo så himla duktig:)
Du undrarde förut hur jag hinner göra saker hur hinner du göra så mycket fint själv min vän:)
Hoppas att du har det bra och att du får en riktig trevlig fredag och helg:) Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Cath. sa...

Så fina kort jag hittar här idag! Kramar!

Anneli sa...

Så otroligt vackra alster du har skapat! Översat kortet blev min favoritt mycket snyggt!

Hoppas du har haft en kanon helg!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam anneli

Lilla pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig Louise vännen:)
Hoppas att du har haft en riktig trevlig och skön helg:)
Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka, kramar i massor från lilla Inger vännen:)

Lilla pyssel Inger sa...

Hej på dig igen Louise vännen:)
Å vad kul med ny stans jag älskar mina löv stansar och kan inte leva utan dom ha ha ha:)
Så glad för din skuld att du har haft det toppen i Malmö:)
Ha en jättebra dag och hoppas du får möjlighet att vila upp dig igen:)
Ha det bäst och massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Unknown sa...

Men jisses amalia...dom här är ju helt bedårande ljuvliga alster du har skapat!!!

Unknown sa...

Snygga kort, gillade spetsen, den va ju hejt underbar
Kram Elin

Lilla pyssel Inger sa...

TACK TACK Louise vännen för besöket och kvar lämnade rader ALLTID lika trevligt:)
Önskar dig en jättetrevlig onsdag och ha det bäst:) Kramar från lilla vännen Inger:)

Lilla pyssel Inger sa...

God morgon och trevlig fredag på dig:)
STORT TACK för ditt super snygga bidrag till påsktävlingen:) Så himla kul att du vill vara med och lycka till:)
Jag noterar ditt bidrag till tävlingen:)
Du ska lägga upp ditt bidrag på din blogg och länka till mig och till AltheasMix. Du behöver inte lämna en ny kommentar har jo fått mail med ditt bidrag så det räcker!
Tack söta rara gulliga du för orden hos mig om min rosa runda korg du är jo så himla snäll:)
Jag sover inte så mycket klarar inte av att ligga för länge åt gången pga nacken och ryggen. Så när andra sover och jag inte kan då pysslar jag!
Så trevligt när du har hälsat på min blogg och i dag har jag lagt ut bild på några av vinsterna till påsktävlingen:)
Ha en underbar fredag och helg och var rädd om dig:) Massor med kramar från din lilla vän Inger:)