tisdag 8 maj 2012

En altrad påse


Nu är det väl på tiden att ni får se lite av det jag gjorde i Västervik på träffen.
En av tävlingarna på lördagen var att altra något.
Aningen något som man gjort själv eller om man vill köpa en liten låda.
Jag valde att vika en påse.
Gjorde den i så gott som helt vitt.
Har nog fått pippi på den färgen. Älskar att skapa kort och andra saker i helt vitt.
Kanske inte alltid det lättaste men det blir så vackert när det är färdigt.


På själva påsen har jag stansat ut en spellbinder som heter.
Fleur De Lis Rectangles  Finns hos Hobbyhärvan att köpa.
Har sen stansat ut två fjärilar som jag sen satt ihop så det ska bli lite som 3-d effekt.
Fjärilen kommer från
Marianne Design Craftables dies - Buttefly.
På fjärilarna har jag lagt på lite hologram så det ska glittra ordentligt.



Andra sidan på påsen.
Samma spellbinders i botten.
Men på denna sidan gjorde jag med stora vita blad, spets blommor och en vit ros i mitten.
Både dom stora vita vackra bladen och spetes blommorna hittar du hos Hobbyhärvan.
Dom vita bladen finns i två olika förpackningar en liten och en stor.
Den stora hittar du här: Vita blad stor förpackning.
Den lilla förpackningen hittar du här: Liten förpackning.
Dom vita spetsblommorna finner du här.
Dom finns även i två andra färger.


När bild på blomman.

Än en gång tack till alla som var med och arrangerade Västerviks träffen på något sätt.
Jag och dottern ser fram emot och längtar redan till nästa gång.

Tyvärr har jag legat sjuk och det ville inte riktigt ge med sig även om det är mycket bättre.
Men det är långt i från helt bra ska jag villigt erkänna.

På onsdag nästa vecka ska jag vara helt bra i allafall.
För vet ni vad jag ska göra då???
Jo tidigt på morgonen tar vi bilen och så packar vi in hela familjen och åker mot Vänersborg.
Där stannar vi en natt.
På torsdagen den 17 maj då åker vi över till Norge.
Vi ska hälsa på mina kusiner. Har inte varit i Norge sen jag var liten.
Dom bor precis norr om Oslo och vi ska bo på hotell mitt inne i Oslo.
Så förförsta gången ska vi se när våra kära Norrmän firar 17 maj.
I Norge blir vi kvar tills på lördag. Skulle egentligen varit där tills på söndagen.
Men eftersom vi måste tillbaka till Vänersborg och hjälpa min mans faster med att flytta så får vi åka en dag tidigare.
Så mot Vänersborg igen.
På det hotellet vi bor där har dom både pool och bubbelbad.
Gissa om barnen vill bada???
Så även om det blir några dagar i Vänersborg med mycket jobb så ska vi väl bada lite med.
Man måste ju njuta lite med.

Mamma och pappa får vara hemma och ta hand om katterna och våra stugor.
Men i stugorna är det stammis som har varit här förut så det känns jätte bra.
Annars hade vi inte kunnat lämna det hur som helst.

Ha det gott alla och var rädda om er.

Många Kramar
Louise



9 kommentarer:

Nettan sa...

I den påsen måste det stoppas något riktigt fint så vacker som den är. Att skapa i vitt är härligt, det blir så fräscht. Hoppas ni får en härlig Norgeresa, tänk självaste Nationaldagen. Kram

Susanne sa...

Påsen är så vacker...och så fint dekorerat. Önskar er en härlig vistelse i Norge :) Kramizar

Susy sa...

Så underbart vackert Louise!
Ha det toppen i Norge!
Var rädd om dig!

KRAM SUSY

Majsan sa...

ÅÅH WOOW SÅ HIMLA VACKERT DET BLIR I VITT, SUPERSNYGGT:)
Ha en rikigt härlig resa!!

KRAM MAJSAN

Monica W sa...

Så vacker påse. Jättefint i vitt, har försökt några gånger men tyckt det varit knivigt. Får försöka igen, skam den som ger sig....
Ha en trevlig resa och hoppas du blir helt kry snart.

Pillan sa...

Det är så fint med bara vitt! Fina pärlor på påsens handtag!

Mia sa...

Superfin är den. Ursnyggt med bara vitt.
Och ha en jättebra resa.
Tack för du vet vad, Mia

Katja/MezzaNotte sa...

åh, sååå fint!
Du är undebart duktig på att få till det!
kram kram

Marita Johansson sa...

Sååååå underbart fina alster
Ha det kanonbra i Norge
Kram