tisdag 29 maj 2012

Studenkort i student tider


Vad är ett bättre sommar teckan än när man börjar se alla studenter och höra om skolavslutningar?
För ett bra tag sen fick jag en beställning på ett studentkort av en nära vän.
Det var hennes dotter som skulle ta studenten.
Det var extra roligt att göra detta kort eftersom jag känt dottern sen hon var liten.
Å nu är hon så stor så hon tar studenten tänk vad tiden går.
Gjorde ett väldigt personligt kort till henne.



En blomster dekoration. Bladen har jag stansat ut från en puch.
Charmen har jag fäst i en kedja.


Insidan av kortet avslöjar lite mer vilken linge hon har gått.
Hon är en riktig djurvän.
Så där av valde hon säkert denna linge med djur mm.
Kossan kommer i från Skogstokiga
Hästen från Magnolia.
(Kan tipsar er om Hannaspysselstuga som har väldigt många Magnoliastämplar. Många fler än dom som ligger på webben.)
Student stämpeln finns hos Hobbyhärvan


När bild på kossan. Visst är hon söt.
Har färglagt henne med promakers och mcp tekniken.


Den vackra student stämpeln.
Har bara lagt på lite ljus färg för att ge den lite liv.


Å här har vi då den älskade Brunte från Magnolia.


Baksidan på kortet.
Blommor och blader i sommar färger.
Pappret kommer i från Maja design en äldre kollektion.

Ni har väl inte glömt bort min bloggcandy?
Om ni har det så har ni några dagar på er att vara med.


Jag önskar alla en jätte bra dag
Sköt om er och var rädda om er.

Många Kramar
Louise

11 kommentarer:

Pysselbus sa...

Åhhh vilket fantastiskt kort!! Vilket jobb du lagt ner på att göra insidan också med flera motiv... Tror hon blir jätteglad för det här kortet - vem skulle inte bli det?

Kram
Linda

Majsan sa...

WOOW såå snyggt studentkort, du har verkligen fått med allt, såå många underbara motiv och så blomsterarangemanget är ju såå snyggt, I LOVE IT :)

KRAM MAJSAN

scrapparewa sa...

Åhh så fint kort! Det är så härligt när man kan göra kortet personligt, det kommer garanterat bli en glad mottagare! Både kossan och hästen är ju sååå söta och vad snyggt du färglagt!
Kram!

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej vännen!
Vilket härligt och personligt studentkort, vilken söt kossa på insidan.
Har helt kommit av mig med bloggen, vädret har varit så härligt att jag bara njutit och varit ute efter jobbet. Men jag är bättre i mina händer nu när värmen kommit så första lilla tillfälle skall här snart pysslas igen :-)
Önskar dig en superhärlig start på sommaren!
Nu är jag med i din candy tack igen för påminnelsen.

Många Kramar Ann-Charlotte

Carina sa...

Snyggt kort:)

onkis sa...

Det va verkligen ett vackert och sommrigt studentkort.
Gillar det mycket.
Må gott!

Nettan sa...

Alltid roligt med studenter, man tänker tillbaks på sin egen tid och det var ju som igår, konstigt då att kompisars barn redan tar studenten. Lyckliga tjej som får ett så fint och genomtänkt kort!

Susy sa...

Underbart snyggt, Louise!

KRAM SUSY

Anna sa...

Superduper fint kort!!
Kramis

Marita Johansson sa...

Kanonsnyggt kort

Eva sa...

Så himla fint kort du har gjort och extra häftigt att det är så personligt!
Ses på lördag!
kram