fredag 4 maj 2012

Tävlings bidrag med LO


Eviebee har just nu en skiss utmaning på en LO. Vi hade även denna utmaning på träffen men då hade man inte något tid att göra något snyggt.
Så det var jätte roligt att få göra en LO nu i lugn och ro i stället.

I botten är det ett mörk grått cardstock.
Det mönstrade pappret kommer från Pion design.
Har stämplat med en swirl hel vägen runt samt att det även har fått en extra lång.
grind så dom inte rymmer. hi hi hi



Här ser vi far och son sitta bakom lås och bom när vi är på Astrid Lindgrens värd.




Vimplarna fick en text med Hjälp.
Dessa bokstäver var svarta först. Sen tog jag mörkt glitter lim på dom.
Men kände att det blev lite för mörkt så då la jag på lite silver färg från en stämpeln dyna.
Blev verkligen ett lyft när det kom på.


I varje blomma har jag satt en lite grå bling.
Även i fågelns öga förhöjde jag det med en bling.
Rosen fick vara nyckel bärare.



Detta papper är så vackert och det var så roligt att jobba med det.
Även här ser ni dom små blingen i blommorna.


Tänkte att dom kanske behövde en bil om dom ska rymma så där av denna stämpeln.
Här nedan ser ni skissen man ska ut gå i från.
Tack Eviebee för en roligt tävling även på bloggen.


Jag önskar er alla en jätte trevlig helg med allt roligt ni ska göra.
Hoppas ni får ett underbart väder.
Själv ska jag krypa ner i sängen och bli frisk från min förkyldning.
Inget roligt alls var länge sen jag var så dåligt.
Men jag är glad att det inte var förra helgen för då hade jag blivit väldigt ledsen.

Måste bli frisk till den 16/5 d vi åker till Norge för att hälsa på mina kusiner.
Ska bli jätte trevlig har inte varit där sen jag var liten.

Ha det gott alla och var rädda om er.
Många Kramar Louise

7 kommentarer:

onkis sa...

Snygg LO med tufft bild och tema.
Hoppas att du snart mår bättre.
Kram!

Susanne sa...

Ja men va fin din layout är.... kortet är så skojigt med :)

Krya på dig nu och vila ordentligt!!!

Kramizar Susanne

Eva J sa...

Härlig Lo, fotot och alla fina detaljer, snyggt. Kul att du ville vara med i min skiss tävling. Nu får du krya på dig och hoppas ni får en skön helg
Kramar

Susy sa...

Vilken underbar layout, Louise!

KRYA PÅ DIG NU!

KRAM SUSY

Nettan sa...

Jag trycker på gillaknappen för din LO och på ogillaknappen för din förkylning. Krya på dig!

Majsan sa...

MEN ÅHH VILKEN UNDERBAR LO, fotot är ju så roligt =), du har ju fått ihop allt såå snyggt, underbara detaljer att titta på, SUPERSNYGGT!!

TREVLIG HELG!!

KRAM MAJSAN

Eva sa...

Din LO är verkligen kanon! Gillar vimplarna och kombin tufft kort, men ändå på romantiskt papper.Det blir liksom budskap...kärlek, värme.
Skickar nya piggapådighälsningar.
kram